פעילות במחלקה הגנטית

כחלק מפעילות המחלקה הגנטית: יו"ר בוני עולם הרב שלמה בוכנר נפגש עם פרופ' מוטי שוחט ראש אגף גנטיקה במכבי

פרופ' שוחט שיבח את שיתוף הפעולה ההדוק בין 'בוני עולם' לבין המחלקה הגנטית במכבי, וציין את התרומה האדירה למשפחות * במפגש הועלו נושאים ושיטות חדשות בתחום

יו"ר ומייסד ארגון 'בוני עולם' הרב שלמה בוכנר המבקר בימים אלו בישראל נפגש עם פרופ' מוטי שוחט, ראש אגף גנטיקה של מכבי שירותי בריאות ודן עמו בסוגיות הנוגעות לתחום הגנטי, שבו מעניק בין היתר ארגון 'בוני עולם' ייעוץ והפניה מקצועית.

בפגישה שהתקיימה במעבדה הארצית לגנטיקה של מכבי שירותי בריאות, ברחובות, השתתפו מלבד יו"ר ומייסד הארגון הרב שלמה בוכנר, גם הרב אליקים לבנון מנהל בוני עולם בישראל, הרב שמעון ברונר והרב אליעזר גרינבוים הרב מ. שווימר, מצוות היועצים של הארגון.

במפגש הועלו נושאים שונים הנוגעים לתחום המחלות הגנטיות הניתנות לאבחון לפני הקמת המשפחה, על השיטות החדשות בתחום.

פרופ' מוטי שוחט הציג בפני המשתתפים את המכשיר החדש לריצוף הגנום, אקסום, שיכנס לפעילות בקרוב בקופ"ח מכבי.

הוא שיבח את שיתוף הפעולה ההדוק בין המחלקה הגנטית 'בבוני עולם' לבין מכבי שרותי בריאות, שיתוף פעולה הנמשך שנים רבות, וציין את התרומה האדירה למשפחות. הוא שיבח במיוחד את יו"ר הארגון הרב בוכנר על פועלו ואת צוות ההנהלה והיועצים על העבודה המסורה הנעשית במסגרת הארגון גם בתחום הייעוץ הגנטי.

המחלקה הגנטית של 'בוני עולם' פועלת במקביל לשאר פעילויות בוני עולם המאפשרת ייעוץ והפניה למומחי הרפואה הטובים בארץ ובעולם גם על ליווי רגשי ותמיכה.

יצויין כי בקרוב יערוך 'בוני עולם' כנס הלכתי רפואי המיועד לרבנים דיינים ומורי הוראה שיגיעו להחכים בידע על הנושא החשוב של הגנטיקה –  שיאפשר להם את מלוא המידע הרלוונטי בבואם לפסוק הלכה בישראל ואף ימנע חששות בשידוכים. 

במפגש יתקיים רב-שיח עם שורה של רופאים מומחים, בעלי מוניטין בארץ ובעולם, בתחום הגנטיקה תוך הצגת מחקרים וחידושים בעולם הרפואה ושילובם עם ההלכה הצרופה.

בכינוס יוקדש מושב מיוחד על המחלות הניתנות למניעה במעבר תורשתי לילדים ומחקרים נוספים בתחום הייעוץ הגנטי – שאמורים בס"ד להביא לילדים בריאים .

 

קיבלנו את פנייתכם

אחד מנציגנו ייצור עמכם קשר בהקדם

אולי זה יעניין אותך??

עלה אצלנו מאמר חדש