כנס העיון השנתי לרפואה והלכה

ברוב רושם התאספו ביום חמישי שעבר מאות רבנים ומורי הוראה היושבים על מדין בכינוס הרפואה וההלכה השנתי של ארגון “בוני עולם”.

באירוע שהתקיים בראש חודש שבט באולמי בוהוש בבני ברק התקבצו ובאו להם מאות רבנים מכל רחבי הארץ במטרה אחת ויחידה, להוסיף דעת, להתפלפל ולדון בהלכות הקשורות שהן מסובכות ודורשות יישוב דעת והבנה עמוקה של כל ההליכים שסביב הנושא ש”בוני עולם” אמון עליו.

ארגון “בוני עולם” שהוא הגדול והמוביל בעולם בכל הקשור לנושא הפוריות, בברכתם ובעידודם של גדולי הדור שליט”א, מקיים מיידי שנה כנס בו מלובנות ההלכות בצוותא חדא עם המומחים הגדולים בעולם הרפואה.

בכינוס הגדול שהתקיים ביום חמישי שעבר, בהנחיית חבר הוועד המנהל הרב יצחק שטרנבוך שליט”א, הופיעו בפני הרבנים ומורי ההוראה הפרופסורים שלמה משיח והווארד כארפ, והד”ר רענן טל. שלושתם הציגו במצגות את כלל החידושים בתחום וציינו בפני הרבנים מה הם החידושים בתחום שיש לשים לב אליהם בהיותם נתונים שלא היו בפני מורי ההוראה קודם לכן.

את החלק התורני נשאו בפני הציבור כ”ק האדמו”ר מסאדיגורה שליט”א והרה”ג משה שאול קליין שליט”א נציגו של פוסק הדור הגאון הגדול רבי שמואל הלוי וואזנר שליט”א.

כ”ק האדמו”ר שליט”א הרחיב בפני הציבור בדבר הצורך להיות בכל עת לימינם של חשוכי הילדים המתדפקים על דלתותיהם ולא חלילה להזניח את תחינתם ולו ליום אחד אפילו. בדברים מרגשים סיפר כיצד היה אביו כ”ק מרן האדמו”ר זצוק”ל משים את ליבו ומשתתף בכאבם של אלו שייחלו לפרי בטן.

הרה”ג משה שאול קליין שליט”א הדגיש בפני הרבנים את חשיבות ברור ההלכה בנושא על קוצו של יוד, וכי אין לרבנים שלא צברו מספיק ניסיון בכך לפעול על דעתם אלא להיוועץ בפוסקים מנוסים. הרה”ג שליט”א תיאר את העומק והרצינות שבה מרן פוסק הדור שליט”א מתעמק ומתחבט בכל שאלה בנושא זה המובא לפניו.

את דבר ארגון “בוני עולם” הביא המנכ”ל בארץ ישראל הרב חיים שטרן שסקר בפני מאות הרבנים את התפתחות הארגון בכלל ואת חשיבות ההשגחה של “בוני עולם” בפרט. הרב שטרן הודה למנהל הרפואי של “בוני עולם” הרב אליקים לבנון שליט”א שהיה המוביל של הכנס השנתי שנערך בצורה מפוארת וגדוש בתוכן רב.

מאז הכינוס לפני כשבוע לא חדלים ראשי הארגון לקבל את תודתם של רבנים שזכו לקבל ביישוב הדעת ובטוב טעם את החומר שהיה נחוץ להם כל מנת לתת את דבר ה’ בפני ציבור מבקשי ההלכות.

ראשי הארגון מציינים כי בשבועות הקרובים יתקיימו עוד מספר ימי עיון בבתי הוראה שונים שמבקשים לעסוק בנושא בצורה מעמיקה יותר ובפורומים מצומצמים.

קיבלנו את פנייתכם

אחד מנציגנו ייצור עמכם קשר בהקדם

אולי זה יעניין אותך??

עלה אצלנו מאמר חדש