אני כותב לך את המכתב הזה ומקווה בליבי שאף פעם, אבל באמת אף פעם, לא תבין אותי באמת, עד הסוף. כי כדי להבין באמת את מה שאכתוב לך כאן צריך לעבור מסכת מייסרת כל כך של כאב וסבל שאני לא מאחל אותה לאף יהודי בעולם.

אתה חוזר הביתה בסופו של יום עבודה. טפיפות רגליים מזנקות לקראתך מן החדרים. שער רטוב בריח ענוג של שמפו, חיבוק אוהב של ידיים קטנות ושמנמנות וציורים שהכינו במיוחד בשבילך…

אח. העייפות מתאיידת פתאום. כמה מתיקות כובשת יש בפעוטות האלו, כמה אושר צרוף, כמה נחת.

לא יודע אם חשבת פעם על אלו שחוזרים הביתה בסופו של יום והבית שלהם ריק. שקט לגמרי. אף ילד לא קורא להם אבא ואף תינוק לא מגרגר לעומתם בקול פעמונים. בשבתות הם לבד. בחגים הם לבד. וכל החיים שלהם הם לבד אחד ארוך ועצוב.

האנשים האלו עמדו פעם כמוך מתחת לחופה וחלמו על משפחה מאושרת, אבל מהר מאד התברר להם שמה שמובן וברור מאליו אצל כל האנשים הוא עבורם חלום רחוק שכדי להגשים אותו הם צריכים לעבור דרך קשה ולפעמים כמעט בלתי אפשרית.

מה לא היית עושה כדי להביא לחייך את הילד המקסים שלך, ילד אחד לפחות? גם הם רוצים לעשות הכל בעולם כדי להביא לחייהם את הילד האחד הזה, אבל הם לא מצליחים. הם נוקשים על השערים הנעולים באצבעות מדממות ובלב מדמם עוד יותר ואפילו לא זועקים לעזרה.
רק השקט והכאב הנוראי הזה צועקים במקומם.

אתה מרגיש את הכאב בליבך פנימה, אני בטוח, אולי אפילו מוחה דמעת הזדהות. מה תוכל לעשות למען האנשים האלו? אתה מן הסתם חושב, מה כבר אפשר לעזור?

זה החידוש שלי. אפשר ואפשר. הייתי שם, במקום הזה. ראיתי מה זה לרצות כל כך ילד, לדעת שיש סכוי, ולהרים ידיים כי אין לך מספיק כסף בשביל טיפול נוסף. היום אני בן …., ללא ילדים. עבורי השערים כבר ננעלו אבל היה לי ברור שאעשה את הכל בעולם כדי לפתוח אותם, ויהי המחיר אשר יהיה, עבור כמה שיותר יהודים יקרים וכאובים. לצורך זה הקמתי בשנת … את ‘בוני עולם’. ארגון ששם לו למטרת על – ילד יהודי בכל בית יהודי ורק בשנה האחרונה נולדו בזכותו …. תינוקות! הארגון מעניק סיוע נרחב במגוון תחומים. לאנשים אין מושג איזה מסלול ייסורים עובר זוג המצפה לילד, איך הוא מטלטל בין רופאים שונים וצורות טיפול שונות, מבזבז שנים יקרות על טיפולים לא מועילים. בוני עולם מעניק לכל זוג יועץ רפואי צמוד המלווה אותו לכל אורך הדרך ביעוץ ובתמיכה והופך עבורו את הדרך הקשה הזו – לאפשרית. ויותר מכך – אנשים לא מעלים על דעתם אילו כספים אדירים נדרשים לשלם אנשים פשוטים, שכל שהם חולמים עליו הוא בסך הכל ילד. הרפואה מתפתחת כל הזמן ובמיוחד בתחום זה. לרוב מכריע של הבעיות ניתן היום למצוא פתרון. אבל הפתרון יקר, ולפעמים יקר מאד, ואנשים, עם כל הכמיהה והרצון והכאב עומדים בייאוש מול הסכומים האלו ומרימים ידיים. כמה הלוואות אפשר לקחת כשכבר אין מאיפה לשלם?

הקירות במשרדי מלאים במאות תמונות של תינוקות מחייכים שהאירו להורים את החיים אבל בבתים עצובים רבים עדיין מחכים לתינוק האחד הזה ומדפקים על דלתי הארגון בכמיהה ובבקשה. אין מילים בעולם שתוכלנה למצות את התחינה שנושאים לעברך אותם מאות רבות של זוגות, אלו שטרם זכו להקרא בתואר הורים. התקוה הגדולה שאתם תהיו בעבורם השליחים הטובים, השליחים שיאפשרו להם לעבור את הצעד האחד בין היאוש לתקוה. בשבילך זה סכום של כסף – בשביל הזוג הזה שמחכה עכשו לתמיכה שלנו – אלו חיים. בשבילך מדובר בשקלים או דולרים – בשבילם זה כל החיים. בשבילך זו תרומה חד פעמית – עבורם זה אושר לנצח!

בטוח בך,
שלמה בוכנר 

קיבלנו את פנייתכם

אחד מנציגנו ייצור עמכם קשר בהקדם

אולי זה יעניין אותך??

עלה אצלנו מאמר חדש